Sarı Nokta Hastalığı ve Balık

Yaşlılar arasında yapılan son araştırmalara göre diyetlerinde düzenli olarak haftada 1-2 öğün balık tüketen kişilerde balık yemeyen nüfusa oranla %60 oranında daha az Sarı Nokta Hastalığı gelişme riski bulunuyor.

Sarı Nokta ve BalıkOphtalmology dergisinin Temmuz 2010 sayısında yer alan habere göre  balık yemek hastalık gelişme riskini azaltıyor.

Sarı Nokta Hastalığına yakalanmış kişilerde hastalığın ilerleme riskini azalttığına dair herhangibir bulguya da rastlanılmadığının altı çiziliyor.

Bununla birlikte düzenli balık yiyenlerde, hiç yemeyen veya az yiyenlere oranla daha az Sarı Nokta Hastalığı riski bulunması, bu konuda daha önceden yayınlanmış bilimsel çalışma ve makaleleri de destekler nitelikte.

Bu sonuçlar aynı zamanda ileri yaşlarda omega-3 tüketimini öneren yayınları da bir anlamda doğrulamış oluyor.

 

 

 

Yazıları Büyüt    Yazıları Küçült

Mutlaka Okumalısınız

Öne Çıkan Başlıklar

Sarı nokta hastalığının oluşumu

Sarı nokta hastalığını iyi anlayabilmek için makulayı ve onun işlevini iyi anlamak gerekir. Gözün arkasında retinanın merkezinde yer alan makula...

Makula nedir?

Makula, gözün arkasında retinanın merkezinde yer alan, göz küremizin iç yüzünü örten, gözün keskin ve ayrıntılı görüşten ve dolayısıyla...

Retina Uzmanı kimdir?

Retina uzmanları hem erişkin hem de çocuklarda bir çok göz hastalığını tedavi eden özel bir uzman topluluğudur.

Sarı Nokta Hastalığı Sözlüğü

A 'dan Z 'ye Sarı Nokta Hastalığı...

Göz Tablosu